10.01.13

Budoucnost SEO

Poněkud opožděně, leč přece, jsem narazil na článek v online edici Forbes s titulkem The Death Of SEO: The Rise of Social, PR, And Real Content, který do jisté míry odráží můj pohled na SEO:


  • "internal SEO", což de facto správa on-page faktorů, má minimální dopad na výsledek vyhledávání. 
  • zásadní je "external SEO" - relevantní obsah s backlinky, přičemž roste význam tzv. sociální signálů, nebo-li aktivita na sociálních sítích. V podstatě se kryje s obsahovým marketingem.
  • obsah je král  - pokud nepřináší žádný užitek, ať už informativní či z pohledu zábavy, můžeme optimalizovat jakkoliv, výsledek bude zklamáním
  • s tím, jak se vyhledávací algoritmy zlepšují, SEO jako vlastní disciplína vybledne, jelikož optimalizace pro vyhledavače se bude rovnat generování relevantního obsahu. Jinak řečeno, pokud náš obsah bude relevantní, nebude muset být optimalizován on-page faktory.

Na závěr odcituji závěr samotného autora článku, který je myslím trefným shrnutím:
"Invest in real, valuable, relevant content that your audience wants. Grow your internal thought leaders to where they can add value to your audience and positioning in the market. Follow internal SEO practices to make sure it is found and sees the light of day. Take the time to make it so compelling that people talk about it and share it. Look to real social media community support, compelling PR, and real content; for that is where true SEO practitioners are turning more and more also."

Amen, brother.

1 komentář:

  1. Moc dobrý článek, který platí pořád. Seo je prostě budoucnost. Ať přemýšlím jak přemýšlím o tom jak propagovat svoji firmu, tak mi to seo vychází prostě nejlépe z hlediska finančního a vlastně i časového. Na tohle téma jsem teď četl tenhle článek. Ono základ není mít pouze velkou návštěvnost, ale hlavně tu konverzi na platící zákazníky.

    OdpovědětVymazat